אימא, איפה סבא?

BY1A9784-600x337

לא מה שאתם חושבים… השאלה אינה לגבי סבא שנפטר, אלא סבא שהוא בחיים רק שהילד בן ה- 4 לא רואה אותו. ילד פיקח, שהבחין כי במערך המשפחתי חסר סבא, אבא של אימא. הוא לא נמצא בחייהם. היכן הוא?

ההורים התייעצו איתי מה לענות לילד. הסיבה היא ניתוק הקשר מצד האימא מבחירתה מסיבות שונות, שהן שלה ולא רלוונטיות לדיוננו.

אכן… מה עונים?

פשוט מאוד: את האמת ואך ורק את האמת בשפה ילדית ומותאמת גיל. סבא ואני רבנו הרבה ולא הסכמנו על הרבה דברים וכתוצאה מכך הרגשתי לא נעים בחברתו. ניסיתי לתקן ולראות איך אפשר לשפר ודברנו הרבה ולא הצלחנו. לכן בחרתי לנתק את הקשר. עכשיו אני מרגישה טוב עם הניתוק וייתכן שבעתיד אחליט לחדש את הקשר.

מה הרווחנו? כנות, אותנטיות מלאה של אימא, שמודעת לרגשותיה ואינה מוכנה לוותר על ה"אני" שלה. לא רק שמודעת לרגשותיה, אלא יודעת כיצד ליישם זאת במעשים ובאומץ רב לעשות מעשה חריג ואמיץ שכזה. ללא ספק, מודל לחיקוי לילד הסקרן הזה, שבא ללמוד את עצמו ובחר בה כאימא.

כך ילמד הילד להיות רגיש לתחושותיו ורגשותיו במערכות יחסים עם בני אדם ועם עצמו. הילד קיבל אסמכתא מדמות משמעותית בחייו, כי אינו חייב לרצות במערכות יחסים. היכן שלא נעים לי ולא טוב ואם ניסיתי לתקן ולא עבד…אז זה בסדר להתנתק ולעשות את הבחירות החופשיות שלי במערכות יחסים. יש לי את זכות הבחירה… זה המסר הכל כך חשוב.

מינואר 2017 אני תלמידה במרכז מגדלור ולומדת את גישתה של אילנה רוגל. מאז הוספתי לידע הרחב שלי על ילדים את התובנה הכ"כ חשובה, שילדים הם נשמות וותיקות עתיקות, שבאו ללמוד את עצמם בעולם הפיזי ולהאיר לנו את דרכנו. התובנה הזו הרחיבה את הסתכלותי על מערכות יחסים של משפחות הבאות אלי להדרכה וכך הכלים הופכים מדויקים  ובעלי ערך מוסף למשפחה כולה. הילדים הם אלו שבחרו בנו בתור הורים ומשפחה לכל חייהם וכהורים אנו צריכים להיות קשובים ורגישים להתנהגותם, דבריהם, מעשיהם. אנו לומדים אותנו דרכם. כל סיטואציה בחיים היא השתקפות של יחסינו עם עצמנו. למידה ממנה ניתן לצמוח ולהתפתח רגשית.

כתיבת תגובה